środa, 14 stycznia 2015

Trzecie urodziny mojego bloga! Jakie były początki, po co to wszystko i co dalej?

blog Z CICHA PĘK

Trzy lata. Tyle już istnieje mój blog z cicha pęk. Nie wiem nawet kiedy ten czas minął. Wiem jednak na pewno, że jest to jedna z najlepszych rzeczy jaka mnie w życiu spotkała. Mnóstwo poświęconej pracy, setki poznanych ludzi, fajne wydarzenia i niekończąca się zabawa. To wszystko składa się na świat z cicha pęk.


Jakie były początki?

Nudne. Mówię serio. Założyłem bloga w 2012 roku żeby zobaczyć raczkującą w Polsce blogosferę. Chciałem też mieć miejsce gdzie będę mógł pisać o swoich ulubionych zespołach muzycznych i udostępniać fajne piosenki. O bloach myślałem, że piszą je głównie gimnazjalistki, które opisują swoje pierwsze przygody miłosne. Myliłem się. Z czasem zacząłem poznawać coraz więcej blogów i zrozumiałem, że jest to dla wielu jeszcze nieznana płaszczyzna i że możną ją dobrze zagospodarować. Jest jeden warunek, trzeba myśleć przyszłościowo, poświęcać dużo pracy i być zaangażowanym. Dziś bloger to ważna postać w mediach. Niektórzy mówią, że to internetowi dziennikarze. Są swoimi szefami, piszą o czym chcą, biorą udział w fajnych kampaniach, poznają setki ludzi i zarabiają pieniądze.




Ważnym wydarzeniem na moim blogu było prowadzenie autorskiej audycji "z cicha pęk" w Radiu KIM. Dzięki niej zdobyłem wielu czytelników, którzy są pasjonatami muzyki jak ja, a blog zaczął się stawać popularny. Przełomem okazał się post z relacją z The Tall Ship Races 2013 i koncertu Nelly Furtado w Szczecinie (swoją drogą dość kiepska i zrobiona na szybkości). Nie wiem jak to się stało ale ten tekst zaczął się rozpowszechniać w internecie z prędkością światła, czytelników przybywało, lajki się sypały. Uwierzyłem w swoją stronę i zacząłem nad nią spędzać coraz więcej czasu. Zacząłem poznawać innych blogerów, współpracować z firmami, otrzymywać zaproszenia, materiały do zrecenzowania. Stałem się blogerem.


Sukcesy, wspomnienia i podziękowania

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom, którzy przez ten czas byli ze mną. Za klikanie w mojego bloga (ponad 300 000 wyświetleń), za wszystkie komentarze (ponad 3000) i maile ale również za to, że jak coś się Wam nie podobało, to nie baliście się tego napisać. Dziękuję, że byliście aktywni na moim facebooku gdzie zebrało się Was ponad 2000 osób oraz na instagramie 4200! Dziękuję za fajne współprace z firmami, za zaufanie jakim zostałem obdarowany oraz za wszystkie wydarzenia na których mogłem uczestniczyć jako bloger np. podczas Warsaw Film Festival, śniadań blogerówpokazach modykoncertach i konferencjach muzycznych. Dziękuję również za mnóstwo prezentów które dostałem od różnych firm, za patronaty medialne które objąłem oraz wywiady przeprowadzone ze mną i sesje zdjęciowe. Dziękuję wszystkim którzy odwiedzili mój blog.

TOP 5 tekstów, które najchętniej czytaliście

TOP 5 najchętniej komentowanych postów

5. The Tall Ship Races 2013 - Koncert Nelly Furtado - Szczecin (Relacja + Zdjęcia)
4. Jak Pizza Hut zarobiła na mnie pieniądze, dając mi za darmo lunch?
3. Terry Richardson - Bóg seksu i piękna
2. The Offspring w audycji "z cicha pęk"!
1. 29th Warsaw Film Festival / Warszawski Festiwal Filmowy 2013

Co dalej?

To chyba najważniejsza część w tym poście. Po trzech wspaniałych latach zamykam na zawsze rozdział związany z blogiem z cicha pęk. Porzucam platformę blogspota z której przez ten czas korzystałem i odcinam się od mojej nazwy bloga. Wkrótce na świat przyjdzie dziecko nad którym pracujemy od dłuższego czasu. Będzie to nowe miejsce w sieci! Znajdziecie je pod adresem www.surfblog.pl. Tam przestrzeń miejska spotka się z kulturą. Szykujemy profesjonalną i piękną stronę, która będzie wyznaczać trendy w polskiej blogosferze. Teraz będę mógł publikować wszystko co kocham! Muzykę, filmy, miasto, design, lifestyle, technologia, podróże i kultura popularna XXI wieku. Przyglądajcie się uważnie www.surfblog.pl. Wkrótce zaczynamy! :-)

Od dziś kontakt pod nowym mailem: mateusz@surfblog.pl