piątek, 28 września 2012

Niezniszczalna Nelly [ Recenzja płyty The Spirit Indestructible - Nelly Furtado ]


Z tygodniowym poślizgiem dotarła do mnie nowa płyta Nelly Furtado Spirit Indestructible. Zanim  podano oficjalną datę premiery i wypuszczono pierwszy singiel z niej  Big Hoops (Bigger The Better) byłem sceptycznie nastawiony do Nelly, ponieważ przeczytałem, że za produkcję kilku piosenek z krążka będzie odpowiedzialny Tiesto. Byłem przekonany, że artystka już nigdy nie powróci do swoich muzycznych korzeni czyli do folku, gitary i masy instrumentów tylko pójdzie za modą i będzie tworzyć muzykę elektroniczną.

Całe szczęście tak się nie stało. Dla tych co znają Furtado jedynie za przebojową płytę Loose mogą być niezadowoleni. Na Spirit Indestructible nie znajdziemy takich kawałków jak Maneater czy Say It Right. Zamiast tego mamy bardziej przemyślane kompozycje w których Nelly pokazuje, że ma niezniszczalnego ducha w tytułowej piosence The Spirit Indestrucible czy tęskni za młodością w Parking Lot.

 

– To płyta z pozytywnym przesłaniem, pełna dobrej energii i nieustającej pogody ducha. Chciałabym, żeby ludzie mogli przeżywać moją muzykę w taki sam sposób jak ja, kiedy ją komponowałam. Skacząc, tańcząc, krzycząc, śmiejąc się, płacząc i słuchając jak najgłośniej się da - mówi Furtado o swojej płycie. Przesłuchując kilkukrotnie The Spirit Indestrucible trudno jest się doszukać typowo tanecznych kawałków jakie artystka serwowała nam wcześniej.

Jest to płyta idealna na długie jesienne wieczory gdzie po ciężkim dniu mamy ochotę odpocząć i posłuchać dobrze skomponowanych utworów takich jak Waiting for the Night. Nie wróżę dużego sukcesu Nelly, ponieważ przyzwyczaiła swoich fanów do muzyki r&b a nawet rapu w Promiscuous Girl. Mimo dobrych recenzji, trzech singli i teledysków krążek słabo się sprzedaje i raczej nic nie podniesie już statystyk.
I dobrze bo dzięki temu nieliczni mogą poznać prawdziwą Furtado.

Nelly Furtado The Spirit Indestrucible

Utwory:

1. Spirit Indestructible    
2. Big Hoops (Bigger The Better)    
3. High Life featuring Ace Primo    
4. Parking Lot    
5. Something featuring Nas    
6. Bucket List    
7. The Most Beautiful Thing featuring Sara Tavares    
8. Waiting For The Night    
9. Miracles    
10.  Circles    
11.  Enemy
12.  Believers (Arab Spring)